EGR neveikimo simptomai

Simptomai

Užterštas EGR vožtuvas užstringa atidarytoje arba uždarytoje padėtyje arba reaguoja pavėluotai.

Jei vožtuvas užstringa atidarytoje padėtyje, tuomet benzininiuose varikliuose sutrinka „tuščios eigos“ rėžimas, dyzeliniuose varikliuose sumažėja galingumas, o sistemose be oro srauto matuoklių pasirodo juodi dūmai.

Jei vožtuvas užstringa uždarytoje padėtyje, tuomet dyzeliniuose varikliuose padidėja smūginis degimas, o benzininiuose varikliuose – kuro sąnaudos.

Jei vožtuvas reaguoja pavėluotai, tuomet sunkiau nustatyti gedimo priežastį. Bet vožtuvas kels problemas važiavimo metu ir varikliui veikiant „tuščia eiga“.

Kai kuriais atvejais avarinė lemputė (MIL) mirksės signalizuodama katalizatoriaus gedimą.


Kaip veikia EGR sistema?

EGR grąžina dalį išmetamųjų dujų į įsiurbimo kolektorių, kuriame jos sumaišomos su šviežiai įsiurbtu oru (pvz.: suvirinimo įrenginiuose naudojamas acetileno ir deguonies mišinys). Deguonis gerina kuro mišinio degimą ir pakelia jo temperatūrą, todėl, įvedus į mišinį išmetamas dujas (su mažu deguonies kiekiu), galima sumažinti degimo temperatūrą ir, tuo pačiu, sumažinti su azotu reaguojančio azoto kiekį (t.y. sumažinti išmetamųjų Nox kiekį).

Sistema atlieka taip pat ir kitas naudingas funkcijas:

  • Sulygina slėgių skirtumus prie įsiurbimo sklendės benzininiuose varikliuose ir taip sumažina nuostolius, patirtus pumpuojant kurą. Žemesnė degimo temperatūra užkerta kelią detonacijoms (smūginiam degimui), todėl degimas gali būti perstumtas į priekį, o tai pagerina variklio sukamąjį momentą.
  • Dyzeliniuose varikliuose mažina tusčios eigos variklio „mušimą“, nes mažesnis deguonies kiekis mažina degimo slėgį.